Tá na teoiricí tuismitheoireachta uilig agam, ach is beag atá dá mbarr agam

Is mó tairbhe atá á baint ag ár gcolúnaí as teachtaireachtaí rúnda ón dorchadas ná aon teoiric tuismitheoireachta

Tá na teoiricí tuismitheoireachta uilig agam, ach is beag atá dá mbarr agam

Tá gach teoiric tuismitheoireachta atá agam dírithe ar an uair an chloig bheannaithe sin a bhíonn agat idir an t-am a dtiteann na gasúir a chodladh agus an t-am go bhfuil ort féin dul isteach sa leaba ag deireadh an lae. 

Tá na teoiricí uilig ar eolas agam. Ní chuirim i bhfeidhm iad, ar ndóigh. Is dá gcuirfinn féin, tá mo dhóthain ar eolas agam anois go bhfuil a fhios agam nach n-oibríonn aon teoiric tuismitheoireachta sa saol ceart.

Deirim uair an chloig, ach níl ansin ach sórt aisling faoin am a d’fhéadfadh a bheith agat, sa gcás is go ngabhfadh an tráthnóna de réir an phlean. Is fada an lá ó d’imigh an tráthnóna de réir aon phlean. Nó, b’fhada an lá, go dtí an tseachtain seo, agus anois, airím splanc an dóchais ag lasadh i m’ucht arís. 

An chúis atá leis an athrú, sílim, ná go bhfuil an tráthnóna fada dorcha anois ann agus go bhfuil teachtaireachtaí rúnda á seoladh ag an dorchadas chugainn ag rá linn go bhfuil sé in am a ghabháil a chodladh. 

Tá teachtaireachtaí rúnda, á seoladh chuig beirt sa teach ar aon chaoi. Léigh mé an lá cheana go spreagann an dorchadas d’inchinn chun an hormóin meileatoinin a mhéadú agus cúnamh a thabhairt duit leis an gcodladh. 

Seolann meileatoinin teachtaireacht chuig d’inchinn a deir go bhfuil sé in am don scíth. Oibríonn an teachtaireacht seo, is cosúil, san áit nach n-oibríonn glór do mháthar ag rá leat a ghabháil a chodladh, mar shampla, nó dalladh ola labhandair croite thart ar do sheomra codlata. 

Is airneánach í an tríú duine, ar mo lorg féin, agus is cuma cén suantraí, nó dea-nósanna codlata a léim fúthu is a ndéanaim iarracht a chur i bhfeidhm, sáraíonn an claonadh nádúrtha mé is beidh an bheirt eile inár gcodladh go sámh agus sin é an uair a thosaíonn sí féin ar an smaointeoireacht i gceart agus ar an míle ceist. 

Ós rud é nach bhfuilimse ach ag teacht chugam féin i gceart faoina naoi a chlog san oíche, déanaim dearmad nach bhfuil mé in ainm is a bheith ag freagairt ceisteanna. Déanaim dearmad go bhfuil mé in ainm is na soilse a mhúchadh agus a siúl amach as an seomra. 

Sula mbeidh a fhios agam i gceart céard atá ar bun agam, beidh muid ina luí sa dorchadas ag caint ar chúrsaí an tsaoil. Cuimhním orm féin ansin arís, agus ar m’uair a chloig ar an tolg atá saothraithe agam i rith an lae (dar liom féin). 

‘Ok, sin deireadh leis an gcaint, má tá aon cheist eile agat caithfidh tú iad a chur orm ar maidin,’ a fhógraím. Ach, ní bhíonn fonn cainte ar cheachtar againn ar maidin. ‘Ok,’ a deir sí. ‘Caithfidh mé rud amháin eile a rá, agus gabhfaidh mé a chodladh ansin.’ 

Fág freagra ar 'Tá na teoiricí tuismitheoireachta uilig agam, ach is beag atá dá mbarr agam'